איפה הכסף? העליה הזעומה בשכר האברכים | הפרשנים

    המהדורה המרכזית No Comments on איפה הכסף? העליה הזעומה בשכר האברכים | הפרשנים

    אבי רבינא ב'מהדורה המרכזית': ניסיון של ח"כים להפעיל לחץ על מנהלי מוסדות וישיבות להפחית משכר לימוד של ההורים, לאור העליה בתקציב הישיבות והכוללים, לא צלח. המנהלים: "התקציב עלה בשקלים בודדים, לעומת המחיה שהתייקרה משמעותית

    צילום: משה גולדשטיין
    13:16
    06.05.24
    נתי קאליש No Comments on מרן הרב משה הלל הירש: "עדיין יורים מדרום, מה הועילו חכמים"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    איפה הכסף? כתבינו אבי רבינא מדווח כי החודש באורח חריג הועבר לכוללים 1,600 שקל לאברך כהשלמה רטואקטיבית על כל שנת 2023. אבי רבינא בפרסום ראשון על כך שלצורך הניסיון ליישם את הבטחות הבחירות, חברי הכנסת החרדים שוחחו עם מנהלי הישיבות המובילות וניסו ללחוץ אותם להוריד את שכר הלימוד של ההורים, בשל ההגדלה המינורית בתקציב הכוללים והישיבות שבכלל לא מחרגשת

    גם בכוללים המצב לא מזהיר במיוחד, לדברי אברכים, למרות ההבטחות והמלחמה אותה קידשו בסיעות החרדיות הכסף בתקציב המוגדל של חודש יוני, כלל לא הועבר לאברכים וכי מהחודש הבא התקציב לאברך חוזר 662,לאברך. חלק מהאברכים טוענים כי מרבית המלגה המובטחת הלכה לראשי הכוללים ששקעו בחובות עקב ההבטחות להגדלת התקציב.

    משנת 2024 מקווים שהתקציב יגדל בעוד כ-600 ש"ח לאברך לחודש וזוהי הבשורה היחידה עליה אפשר לדווח.

    אבי רבינא על תקציב הכוללים: "אמנם הועברו אלף ושש מאות ש"ח לכל אברך, אבל הוא לא הגיע לאברכים אלא לכיסוי חובות של חצי שנה. רק מי שמשלם דתות שילם את הנדרש. דיברו על הישג תקציבי דרמטי אבל הוא יהיה רק ב2024, אז תהיה תוספת גדולה יותר. גם בתקציב הישיבות, שכר הלימוד נותר גבוה מאוד"

    פרשן 'כיכר השבת' ישי כהן: "הוכפשנו על שוד הקופה הציבורית, ולכן האירוע כאן מופרך והזוי. ראשי הסיעות הבטיחו שהמצב יתוקן ועול המחירים ירד מההורים"

    האזינו



    0 תגובות